Aprenem l’ús més comú del pedal, aquell que en el moment de canviar-lo el retirem i el tornem a posar amb continuïtat, com un sol gest. Aquesta aplicació del pedal, en el cas que la partitura ens ho indiqués amb rigorositat, requeriria dels dos signes, el de retirar i el de posar, sota la mateixa nota o acord. Quan la mà baixa (per tocar l’acord o nota on canvia el pedal) el peu puja i baixa amb rapidesa.
Categories:
- Vegeu l’anterior: PECES AMB ACORDS V
- Vegeu següent: POSICIONS DE DO AGUT EN CLAU DE SOL I SOL GREU EN CLAU DE FA I
Temàtiques:
Temàtiques
-
PEDAL I
Ens familiaritzem amb els dos signes que ens indiquen el pedal, el de posar i el de retirar. Adquirim també la coordinació bàsica entre mans i peu.
0,25€ -
PEDAL III
Aquesta partitura t’ofereix dues breus peces amb els signes de pedal indicant-nos quan hem de posar-lo i quan retirar-lo. En cadascuna de les peces la manera d’aplicar el pedal és diferent.
0,50€ -
PEDAL IV
Us oferim dues peces molt breus de sonoritats molt diferents. Integrem elements que hem treballat anteriorment, com els acords trencats a la mà esquerra i l’escala pentátona. La segona d’aquestes propostes té una aparença de peça fàcil, si bé, la velocitat i l’exigència de tocar piano tot el passatge on … Ampliar »
1,00€
Altres partitures relacionades
-
Autumn leaves
Versió III
Tema de la cançó escrita originalment en francès Les feuilles mortes (1945) per a la pel·lícula Les portes de la nuit. La música és de Joseph Kosma i la lletra en francès de Jacques Prévert. Johnny Mercer faria l’adaptació de la lletra en anglès convertint-se ràpidament en un estàndard de … Ampliar »
1,00€ -
L’ESCALA PENTÀTONA IV
Aquesta partitura dedica tres compassos d‘escala pentátona a la mà dreta. És un passatge de gran recorregut on el creuament es fa constantment necessari. La mà esquerra acompanya amb arpegis amplis realitzats sense creuament. Aprofitem l’ocasió per recomanar el vídeo que tenim dedicat a aquest tema.
1,00€ -
0,50€
-
L’ESCALA CROMÀTICA, DIGITACIÓ COMPLETA III
Li toca ara a la mà esquerra tenir una peça dedicada a ella. Les repeticions constants dels diferents passatges ens donen l’oportunitat d’exercitar-nos bé amb l’element treballat, al mateix temps que justifiquen un estil que ens recorda inevitablement el de la música de cinema.
0,50€